شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

معاون وزير ارتباطات اعلام کرد

رفع فيلتر يوتيوب و بلاگ اسپات با رعايت خطوط قرمز

آذري جهرمي

یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱:۰۰


مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت با اشاره به درخواست مجموعه دانشگاهي از رايزني با دادستاني براي رفع فيلتر دو سرويس بلاگ اسپات و يوتيوب خبر داد.

وايمکس نيوز- محمد جواد آذري جهرمي با اشاره به رايزني با دادستاني براي رفع فيلترينگ دو سايت بلاگ اسپات و يوتيوب براي دانشگاه‌ها، گفت: با توجه به حجم درخواست‌هايي که از مجموعه دانشگاهي بيشتر براي دو سرويس خاص بلاگ اسپات که منبع بزرگي براي به اشتراک گذاشتن مقالات علمي است و همچنين يوتيوب داشتيم، درخواست‌هايي را به دادستاني ارسال کرديم.

معاون وزير ارتباطات ادامه داد: موضع دادستاني اين است که اگر ما به عنوان مجري بتوانيم نظام کنترل خطوط قرمز را پياده سازي کرده و در کنار هم قرار دهيم مخالفتي با اين مساله نخواهند داشت. با توجه به اين که برخي از اين سايت‌ها به صورت رمزي هستند و قابليت فيلترينگ هوشمند ندارند، اين کار شايد در قالب مذاکره با سرويس دهنده يا استفاده از راهکارهاي ديگري انجام شود.

مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت با اشاره به زمان رفع فيلترينگ، اظهار کرد: اخيرا گفت و گوهايي در اين باره داشتيم و مکتوب اين درخواست را نيز مي‌فرستيم تا در دستور کار کارگروه براي تصميم گيري قرار گيرد و نتيجه آن اعلام شود.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو